Studenten nemen bedrijven onder de loep

Veel inspiratie en plezier tijdens de eerste reeks van negen Hackathons tijdens het onderwijsblok Strategisch Marketing Management (onderdeel van het 4e studiejaar HBO).

Een tachtigtal studenten van de faculteit Commerciële Economie hebben van 18 november tot en met 21 november jl. samen met vijftien opdrachtgevers gebrainstormd over bedrijfsproblematieken.

Welke organisaties doen mee?

Salon Bertine * Nova Ratio * Quiet Heerlen/Brunssum Kerkrade * Operasana/Vitascan * Maat it * CHILL * Sjobox * I-Med Technology * iCaptur * Innervate * Omnibuzz * Coachhuis Maastricht * Shaped3up * Soccer Hal Roermond * ZZP Fabriek Maastricht

Samen zoeken naar oplossingen

Het doel van de eerste brainstormsessies was om in kaart te brengen met welke onderzoeksthema’s men aan de slag kan gaan om te komen tot strategische aanbevelingen voor groei op lange termijn. Zowel de opdrachtgevers als de docent-begeleiders waren onder de indruk van het creatief en probleemoplossend denkvermogen van onze studenten.De komende weken gaan de studenten de geformuleerde onderzoeksvragen beantwoorden.

Tijdens de tweede hackathon serie in de week van 6 januari tot en met 10 januari 2020 gaan studenten, opdrachtgevers en docenten weer samen aan de slag om de eerste conclusies om te zetten in praktijkgerichte oplossingen.

Deze gezamenlijke brainstormsessies zorgen niet alleen voor extra inspiratie en creatieve oplossingen, maar ook voor een echt community-effect waarbij het ontstaan van een netwerk wordt meegenomen.

Op 4 februari 2020 worden de aanbevelingen gepresenteerd aan de opdrachtgevers en kunnen de opdrachtgevers (hopelijk) met veel waardevolle aanbevelingen aan de slag.

Stay tuned!

Groet, Mirjam

Mirjam.ubachs@zuyd.nl

06-14168798