GEZOCHT: MKB-ERS MET EEN INSPIREREND DIGITAAL VERHAAL !

Ben jij de MKB-er met een inspirerend digitaal verhaal?  Door de verschuiving van consumentengedrag naar online wordt digitale marketing ook voor het MKB steeds belangrijker. Wij zijn op zoek naar bedrijven die de krenten uit de pap weten te halen en online voor zich laten werken door slim gebruik…


Lees meer

Het vervolg: Hoe ervaren Limburgse jongeren branding via Social media en influencermarketing?

Vervolgonderzoek Het rapport van het eerste onderzoekstraject is klaar. Voor geïnteresseerden is het rapport via deze link: Limburgse jongeren Social media en influencers te downloaden. Voor de periode van oktober 2020 t/m mei 2021 volgt een vervolgonderzoek. Wij zijn daarvoor op zoek naar…


Lees meer

Week van de circulaire economie, 1 februari t/m 6 februari 2021

De Week van de Circulaire Economie is dé jaarlijkse landelijke week voor Circulaire Economie Van maandag 1 tot en met zaterdag 6 februari 2021 zetten ondernemers, organisaties en overheidsinstellingen hun deuren open om andere professionals mee te nemen in de circulaire economie. Goede voorbeelden…


Lees meer

Danielle Twardy senior onderzoeker Circulaire Economie

Dr Danielle Twardy is per 1 november begonnen als senior onderzoeker Circulaire Economie binnen Zuyd Hogeschool. In samenwerking met de lectoraten Innovatief Ondernemen en Employability, de Circular-Hub van de Brightlands onderzoek- en ontwikkelcampus en diverse Academies van Zuyd zal Danielle…


Lees meer

Social media innovatie

E-book “MKB in beeld met Facebook en Instagram in 2020”

Na twee jaar onderzoek naar Facebook en Instagram posts in het MKB, kunnen er diverse conclusies worden getrokken over 'organisch' posten. In het E-book dat je hieronder kunt downloaden verkrijg je inzichten in de algoritmes van Facebook en Instagram en wordt er advies gegeven over een…


Lees meer

Hoe ervaren Limburgse jongeren branding en influencer marketing via social media? SMI-meetlat

In dit onderzoek focussen wij op de vraag 'Hoe kunnen organisaties en merken hun impact via social media en influencermarketing verhogen bij Limburgse jongeren van 15 tot en met 25 jaar?' De SMI-meetlat bestaat uit 4 onderzoeken waarvan de resultaten in een rapport gebundeld zijn. Highlights!…


Lees meer

smart innovation - smart industry

Brilliant Business Awards 2020

Brilliant Business Awards De Brilliant Business Awards is een jaarlijks terugkerend evenement, waarbij een award wordt uitgereikt aan verschillende ondernemers in de Westelijke Mijnstreek. Met dit event (en de communicatie eromheen) wordt geprobeerd de relatie tussen de triple helix partijen in de…


Lees meer

Onderzoek naar Instagram: Welke contentstrategie zorgt voor merkbekendheid?

Analyse van 1.000 Instagram posts In dit onderzoek worden tips gegeven over de creatie van populaire merkposts op het social media kanaal Instagram. De populariteit van deze posts – gemeten in likes, comments & views  – kan van invloed zijn op de merkbekendheid, het imago, de verkoop, en is…


Lees meer

HACKATONS: inspiratie voor bedrijfsoplossingen!

Studenten nemen bedrijven onder de loep Veel inspiratie en plezier tijdens de eerste reeks van negen Hackathons tijdens het onderwijsblok Strategisch Marketing Management (onderdeel van het 4e studiejaar HBO). Een tachtigtal studenten van de faculteit Commerciële Economie hebben van 18 november tot…


Lees meer