Save the date: 28 november mini-symposium Digital Marketing & Finance – So What’s Next

Met enthousiasme nodigen wij jullie uit voor het mini-symposium Digital Marketing & Finance van Zuyd Hogeschool. Noteer daarom alvast donderdag 28 november 2019 van 15.00 – 18.00 uur in jullie agenda.  Locatie: Ligne 1 te Sittard, Zuyd Hogeschool. Wij hebben een leuk en…


Lees meer

Publicaties over zorgmarketing: de kracht van social media bij bewustwording

Recent werd door docent/onderzoeker Mirjam Ubachs het project 'levensloopbestendig wonen in Horst aan de Maas' afgesloten. Het project is in meerdere fases uitgevoerd en meerdere onderzoekers hebben aan deelprojecten deelgenomen. Ter afsluiting van het project is een artikel verschenen op o.a.…


Lees meer

Symposium Digital Marketing 2 (13 juni 2019)

Cases in het digitale tijdperk Bol De omzet van de Nederlandse game-industrie stijgt flink. De afgelopen jaren wordt er door de Nederlandse game-industrie een omzet tussen de 225 en 300 miljoen euro geboekt. Het is dus geen ‘spielerei’. Wel is er een duidelijke verschuiving te zien naar download…


Lees meer

Innovatievermogen in MKB’s

Promotie onderzoek Op 24 januari jongstleden was het dan zover. Na 8 jaar waarin gigantisch veel gebeurd is mocht ik dan eindelijk mijn dissertatie verdedigen. De laatste 8 jaar heb ik veel tijd besteed aan de hamvraag waarom sommige MKB organisaties beter in staat zijn om te innoveren dan anderen.…


Lees meer

Hoe meer Facebook, hoe beter? Of toch niet?

Onderzoek naar effectieve merkcommunicatie Social media gebruiken wij inmiddels allemaal. Facebook is daarbij nog steeds een heel belangrijk platform. In Nederland heeft Facebook nog steeds ruim 11 miljoen gebruikers (Ruijgrok Netpanel, 2018). Het gebruik van social media in de zakelijke markt…


Lees meer

MKB ervaart drempels bij online marketing én innovatiekracht

Onderzoek binnen MKB bedrijven in Limburg Tijdens de afstudeerstage 2018 - 2019 hebben studenten in opdracht van het Lectoraat Innovatief Ondernemen een extra onderzoekje uitgevoerd, naar de thema's 'online marketing' en 'innovatiekracht'. Bij 37 organisaties werd getoetst welk beeld zij hadden van…


Lees meer

Lectoraatslid Roy Broersma gepromoveerd!

Afgelopen week verdedigde lectoraatslid Roy Broersma met succes zijn dissertatie ‘Innovation in SMEs: why some SMEs are better able to innovate than others’. Het belangrijkste doel van Broersma’s proefschrift is inzicht te krijgen in waarom sommige mkb-bedrijven beter kunnen innoveren dan anderen.…


Lees meer

Mini-symposium digital marketing op 31 januari 2019 was een groot succes

Digital marketing in de toekomst Het Zuyd lectoraat Innovatief Ondernemen bood in dit symposium een breed pallet van bijdragen over Digital Marketing. Robbert van Vleuten, docent-onderzoeker van het lectoraat, gaf een lezing over wat Digital Marketing voor het MKB betekent. Astrid Schiepers,…


Lees meer

Van uitdaging naar resultaat door netwerken in MKB

De twee Zuyd lectoraten Ondersteunende Technologie in de Zorg (lector Ramon Daniels) en Innovatief ondernemen (lector Steven de Groot)  vormen samen met 11 MKB ondernemers uit het  Noord-Lim­burg­se Horst aan de Maas, Rabo­bank Ven­lo-Ven­ray,  Hogeschool Arnhem en Nijmegen  en Une­to-VNI het…


Lees meer