Uitnodiging mini-symposium Digital Marketing II op 13 juni 2019

Op 13 juni 2019 van 15.00-17.00 uur organiseert het Zuyd lectoraat Innovatief Ondernemen het mini-symposium Digital Marketing II. Locatie Ligne te Sittard, Zuyd Hogeschool.  Programma Een kijkje achter de schermen bij Bol.com; de klantreis en de invloed van merchandising. Afstudeeronderzoek Lucas…


Lees meer

Innovatievermogen in MKB’s

Promotie onderzoek Op 24 januari jongstleden was het dan zover. Na 8 jaar waarin gigantisch veel gebeurd is mocht ik dan eindelijk mijn dissertatie verdedigen. De laatste 8 jaar heb ik veel tijd besteed aan de hamvraag waarom sommige MKB organisaties beter in staat zijn om te innoveren dan anderen.…


Lees meer

Hoe meer Facebook, hoe beter? Of toch niet?

Onderzoek naar effectieve merkcommunicatie Social media gebruiken wij inmiddels allemaal. Facebook is daarbij nog steeds een heel belangrijk platform. In Nederland heeft Facebook nog steeds ruim 11 miljoen gebruikers (Ruijgrok Netpanel, 2018). Het gebruik van social media in de zakelijke markt…


Lees meer

MKB ervaart drempels bij online marketing én innovatiekracht

Onderzoek binnen MKB bedrijven in Limburg Tijdens de afstudeerstage 2018 - 2019 hebben studenten in opdracht van het Lectoraat Innovatief Ondernemen een extra onderzoekje uitgevoerd, naar de thema's 'online marketing' en 'innovatiekracht'. Bij 37 organisaties werd getoetst welk beeld zij hadden van…


Lees meer

Lectoraatslid Roy Broersma gepromoveerd!

Afgelopen week verdedigde lectoraatslid Roy Broersma met succes zijn dissertatie ‘Innovation in SMEs: why some SMEs are better able to innovate than others’. Het belangrijkste doel van Broersma’s proefschrift is inzicht te krijgen in waarom sommige mkb-bedrijven beter kunnen innoveren dan anderen.…


Lees meer

Mini-symposium digital marketing op 31 januari 2019 was een groot succes

Digital marketing in de toekomst Het Zuyd lectoraat Innovatief Ondernemen bood in dit symposium een breed pallet van bijdragen over Digital Marketing. Robbert van Vleuten, docent-onderzoeker van het lectoraat, gaf een lezing over wat Digital Marketing voor het MKB betekent. Astrid Schiepers,…


Lees meer

Van uitdaging naar resultaat door netwerken in MKB

De twee Zuyd lectoraten Ondersteunende Technologie in de Zorg (lector Ramon Daniels) en Innovatief ondernemen (lector Steven de Groot)  vormen samen met 11 MKB ondernemers uit het  Noord-Lim­burg­se Horst aan de Maas, Rabo­bank Ven­lo-Ven­ray,  Hogeschool Arnhem en Nijmegen  en Une­to-VNI het…


Lees meer

Nieuw onderzoek naar Innovatiecompetenties

Het lectoraat start nieuw onderzoek naar innovatiecompetenties van organisaties. Samenwerking, Design Thinking en spel blijken belangrijke competenties. Wilt u mee doen aan het onderzoek? Vul dan in 10 minuten de online-vragenlijst in.


Lees meer

Nieuwe onderzoek naar groei- en innovatiepotentie van uw organisatie

Het lectoraat Innovatief Ondernemen start nieuw onderzoek naar de groei- en innovatiepotentie van MKB-organisaties. Wilt u mee doen aan ons onderzoek? Vul dan de online-vragenlijst in.  


Lees meer