Ben jij als ondernemer internationaal actief of wil je de eerste stappen over de grens zetten? Maar weet je nog niet of je digitale marketingkennis voldoende groot is om de buitenlandse uitdaging aan te gaan? Heel wat vragen die je jezelf als ondernemer kan stellen waar wij een antwoord op bieden. Samen gaan we de internationale uitdaging aan door jouw digitale marketingkennis op punt te zetten tijdens 3 interactieve infosessies.
We vergroten jouw internationale marketingkennis
Samen met collega-ondernemers uit de Euregio Maas-Rijn en met de hulp van experten word jij ondersteund om je internationale marketingkennis in de almaar digitaliserende wereld bij te schaven. Via digitalisering vergroot je je kansen op de internationale markt! Bovendien is digitaal werken en klanten opvolgen na Covid-19 essentieel om te blijven inspelen op internationale markten.
Focus op crossborder e-commerce
Wat is crossborder e-commerce? Als een webwinkel niet alleen verkoopt aan klanten uit het land waarin het zelf gevestigd is maar ook over landsgrenzen groeit dan heet dit crossborder e-commerce. Grofweg een kwart van de wereld shopt ook buiten landsgrenzen.
Aanmelden?
Meld je gratis aan voor één of meerdere sessies door een mail te sturen naar: lectoraatinnovatiefondernemen@zuyd.nl
Wanneer?
28 april, 11 mei & 18 mei
van 14.30 – 16.30 uur
Waar?
De sessies vinden zowel fysiek als online plaats
- Datum: 28 april
- Tijdstip: 14.30 – 16.30 uur
- Locatie: Hasselt (of online)
- Spreker: Femke Penders, docent online marketing, Zuyd Hogeschool
In de afgelopen 10 jaar is er veel veranderd op e-commerce gebied. Tijdens deze sessie zoomen we in op de veranderingen binnen e-commerce. We kijken naar de veranderingen in het gedrag van de consument en geven een kijkje in de markt van nu. Waar bevindt de consument zich, wat verwacht hij tegenwoordig van een webshop en hoe kun je daar als bedrijf op in spelen?
- Datum: 11 mei
- Tijdstip: 14.30 – 16.30 uur
- Locatie: Sittard (of online)
- Spreker: Femke Penders, docent online marketing, Zuyd Hogeschool
Wanneer je een webshop hebt wil je waarschijnlijk zo veel mogelijk verkopen voor zo min mogelijk geld realiseren. Tijdens deze sessie wordt er gekeken naar conversieoptimalisatie: Hoe krijg je je doelgroep op je website en laat je ze ook nog wat kopen? We geven je inzicht in de theorie en handvatten hoe je het aantal bezoekers en conversies op je webshop kunt vergroten.
- Datum: 18 mei
- Tijdstip: 14.30 – 16.30 uur
- Locatie: Online
- Onderwerp: website performance, data analyse & marketing automation
- Spreker: Bart Rams, lectoraadslid Innovatief Ondernemen
Bij vragen neem contact op met: lectoraatinnovatiefondernemen@zuyd.nl.