Onderzoek naar Instagram: Welke contentstrategie zorgt voor merkbekendheid?

Analyse van 1.000 Instagram posts In dit onderzoek worden tips gegeven over de creatie van populaire merkposts op het social media kanaal Instagram. De populariteit van deze posts – gemeten in likes, comments & views  – kan van invloed zijn op de merkbekendheid, het imago, de verkoop, en is…


Lees meer

HACKATONS: inspiratie voor bedrijfsoplossingen!

Studenten nemen bedrijven onder de loep Veel inspiratie en plezier tijdens de eerste reeks van negen Hackathons tijdens het onderwijsblok Strategisch Marketing Management (onderdeel van het 4e studiejaar HBO). Een tachtigtal studenten van de faculteit Commerciële Economie hebben van 18 november tot…


Lees meer

Succesvolle resultaten door samenwerking kunstenaars en organisaties

Een andere blik In toenemende mate werken kunstenaars en ontwerpers aan organisatievraagstukken. Uit diverse onderzoeken weten we dat hun wijze van redeneren en de werkvormen en interventies die ze introduceren in zogenaamde ‘cross-overs’ in veel gevallen leiden tot succesvolle resultaten.…


Lees meer

presentatie bordspel ‘future proof retail’ tijdens Dutch Design Week

Ongeveer een jaar geleden was de kick-off voor het landelijk onderzoek ‘Future-Proof Retail’. Future-Proof Retail onderzoekt in living labs de toekomstbestendigheid van de retailer. Retail Innovation Centre (RIC) en het lectoraat Innovatief Ondernemen van Zuyd Hogeschool hebben deelgenomen aan één…


Lees meer

Publicaties over zorgmarketing: de kracht van social media bij bewustwording

Recent werd door docent/onderzoeker Mirjam Ubachs het project 'levensloopbestendig wonen in Horst aan de Maas' afgesloten. Het project is in meerdere fases uitgevoerd en meerdere onderzoekers hebben aan deelprojecten deelgenomen. Ter afsluiting van het project is een artikel verschenen op o.a.…


Lees meer

Symposium Digital Marketing 2 (13 juni 2019)

Cases in het digitale tijdperk Bol De omzet van de Nederlandse game-industrie stijgt flink. De afgelopen jaren wordt er door de Nederlandse game-industrie een omzet tussen de 225 en 300 miljoen euro geboekt. Het is dus geen ‘spielerei’. Wel is er een duidelijke verschuiving te zien naar download…


Lees meer

Innovatievermogen in MKB’s

Promotie onderzoek Op 24 januari jongstleden was het dan zover. Na 8 jaar waarin gigantisch veel gebeurd is mocht ik dan eindelijk mijn dissertatie verdedigen. De laatste 8 jaar heb ik veel tijd besteed aan de hamvraag waarom sommige MKB organisaties beter in staat zijn om te innoveren dan anderen.…


Lees meer

Hoe meer Facebook, hoe beter? Of toch niet?

Onderzoek naar effectieve merkcommunicatie Social media gebruiken wij inmiddels allemaal. Facebook is daarbij nog steeds een heel belangrijk platform. In Nederland heeft Facebook nog steeds ruim 11 miljoen gebruikers (Ruijgrok Netpanel, 2018). Het gebruik van social media in de zakelijke markt…


Lees meer

MKB ervaart drempels bij online marketing én innovatiekracht

Onderzoek binnen MKB bedrijven in Limburg Tijdens de afstudeerstage 2018 - 2019 hebben studenten in opdracht van het Lectoraat Innovatief Ondernemen een extra onderzoekje uitgevoerd, naar de thema's 'online marketing' en 'innovatiekracht'. Bij 37 organisaties werd getoetst welk beeld zij hadden van…


Lees meer

Lectoraatslid Roy Broersma gepromoveerd!

Afgelopen week verdedigde lectoraatslid Roy Broersma met succes zijn dissertatie ‘Innovation in SMEs: why some SMEs are better able to innovate than others’. Het belangrijkste doel van Broersma’s proefschrift is inzicht te krijgen in waarom sommige mkb-bedrijven beter kunnen innoveren dan anderen.…


Lees meer