Blog

Blog van limburginnoveert.nl

Hoe ervaren Limburgse jongeren influencermarketing via social media? Onderzoek 2020-2021

De Social Media Meetlat 2020-2021 is klaar! Wederom werd er een jaar lang onderzoek gedaan naar het gebruik van social media door Limburgse jongeren in de leeftijd van 14 t/m 25 jaar. Een speciaal thema in het onderzoek is ‘influencermarketing’. 📸 Fotocredits: Enrique Meesters  â€¦


Lees meer

Het vervolg: Hoe ervaren Limburgse jongeren branding via Social media en influencermarketing?

Vervolgonderzoek Het rapport van het eerste onderzoekstraject is klaar. Voor geïnteresseerden is het rapport via deze link: Limburgse jongeren Social media en influencers te downloaden. Voor de periode van oktober 2020 t/m mei 2021 volgt een vervolgonderzoek. Wij zijn daarvoor op zoek naar…


Lees meer

Het vervolg: Hoe ervaren Limburgse jongeren branding via Social media en influencermarketing?

Vervolgonderzoek Het rapport van het eerste onderzoekstraject is klaar. Voor geïnteresseerden is het rapport via deze link: Limburgse jongeren Social media en influencers te downloaden. Voor de periode van oktober 2020 t/m mei 2021 volgt een vervolgonderzoek. Wij zijn daarvoor op zoek naar…


Lees meer

Week van de circulaire economie, 1 februari t/m 6 februari 2021

De Week van de Circulaire Economie is dé jaarlijkse landelijke week voor Circulaire Economie Van maandag 1 tot en met zaterdag 6 februari 2021 zetten ondernemers, organisaties en overheidsinstellingen hun deuren open om andere professionals mee te nemen in de circulaire economie. Goede voorbeelden…


Lees meer

Danielle Twardy senior onderzoeker Circulaire Economie

Dr Danielle Twardy is per 1 november begonnen als senior onderzoeker Circulaire Economie binnen Zuyd Hogeschool. In samenwerking met de lectoraten Innovatief Ondernemen en Employability, de Circular-Hub van de Brightlands onderzoek- en ontwikkelcampus en diverse Academies van Zuyd zal Danielle…


Lees meer

Hoe ervaren Limburgse jongeren branding en influencer marketing via social media? SMI-meetlat

In dit onderzoek focussen wij op de vraag ‘Hoe kunnen organisaties en merken hun impact via social media en influencermarketing verhogen bij Limburgse jongeren van 15 tot en met 25 jaar?’ De SMI-meetlat bestaat uit 4 onderzoeken waarvan de resultaten in een rapport gebundeld zijn.…


Lees meer

Onderzoek naar Instagram: Welke contentstrategie zorgt voor merkbekendheid?

Analyse van 1.000 Instagram posts In dit onderzoek worden tips gegeven over de creatie van populaire merkposts op het social media kanaal Instagram. De populariteit van deze posts – gemeten in likes, comments & views  – kan van invloed zijn op de merkbekendheid, het imago, de verkoop, en is…


Lees meer

HACKATONS: inspiratie voor bedrijfsoplossingen!

Studenten nemen bedrijven onder de loep Veel inspiratie en plezier tijdens de eerste reeks van negen Hackathons tijdens het onderwijsblok Strategisch Marketing Management (onderdeel van het 4e studiejaar HBO). Een tachtigtal studenten van de faculteit Commerciële Economie hebben van 18 november tot…


Lees meer

Succesvolle resultaten door samenwerking kunstenaars en organisaties

Een andere blik In toenemende mate werken kunstenaars en ontwerpers aan organisatievraagstukken. Uit diverse onderzoeken weten we dat hun wijze van redeneren en de werkvormen en interventies die ze introduceren in zogenaamde ‘cross-overs’ in veel gevallen leiden tot succesvolle resultaten.…


Lees meer

presentatie bordspel ‘future proof retail’ tijdens Dutch Design Week

Ongeveer een jaar geleden was de kick-off voor het landelijk onderzoek ‘Future-Proof Retail’. Future-Proof Retail onderzoekt in living labs de toekomstbestendigheid van de retailer. Retail Innovation Centre (RIC) en het lectoraat Innovatief Ondernemen van Zuyd Hogeschool hebben deelgenomen aan één…


Lees meer