Blog

Blog van limburginnoveert.nl

Wat is ZIEL nu precies?

Wanneer je in aanraking komt met het lectoraat Innovatief Ondernemen, zal ZIEL je snel ter oren komen. Maar wat is ZIEL nu precies en wat kan het voor jou betekenen? Coördinator van ZIEL, Mirjam Ubachs, vertelt jou er graag meer over: ZIEL is het multidisciplinaire leer-werkbedrijf waar…


Lees meer

GRATIS SCAN: Hoe volwassen is jouw bedrijf op het gebied van Digital Marketing?

Wil jij weten hoe volwassen jouw bedrijf is op het gebied van Digital Marketing?  “Digital Marketing is de discipline waarmee de commerciële koers van een onderneming wordt bepaald en gerealiseerd door gebruik van data en digitale technologieën. Digital Marketing is gericht op realisatie van…


Lees meer

GEZOCHT: MKB’ers die datagedreven ondernemerschap willen verkennen!

Wil jij samen met ons kijken naar een datagedreven ondernemerschap strategie voor jouw bedrijf?  In onze publicatie ‘Datagedreven werken binnen handbereik’ hebben wij uitgebreid verteld over het belang van datagedreven ondernemerschap. In onze lectoraten doen we dan ook onderzoek naar…


Lees meer

presentatie bordspel ‘future proof retail’ tijdens Dutch Design Week

Ongeveer een jaar geleden was de kick-off voor het landelijk onderzoek ‘Future-Proof Retail’. Future-Proof Retail onderzoekt in living labs de toekomstbestendigheid van de retailer. Retail Innovation Centre (RIC) en het lectoraat Innovatief Ondernemen van Zuyd Hogeschool hebben deelgenomen aan één…


Lees meer

Publicaties over zorgmarketing: de kracht van social media bij bewustwording

Recent werd door docent/onderzoeker Mirjam Ubachs het project ‘levensloopbestendig wonen in Horst aan de Maas’ afgesloten. Het project is in meerdere fases uitgevoerd en meerdere onderzoekers hebben aan deelprojecten deelgenomen. Ter afsluiting van het project is een artikel verschenen…


Lees meer

Symposium Digital Marketing 2 (13 juni 2019)

Cases in het digitale tijdperk Bol De omzet van de Nederlandse game-industrie stijgt flink. De afgelopen jaren wordt er door de Nederlandse game-industrie een omzet tussen de 225 en 300 miljoen euro geboekt. Het is dus geen ‘spielerei’. Wel is er een duidelijke verschuiving te zien naar download…


Lees meer

Innovatievermogen in MKB’s

Promotie onderzoek Op 24 januari jongstleden was het dan zover. Na 8 jaar waarin gigantisch veel gebeurd is mocht ik dan eindelijk mijn dissertatie verdedigen. De laatste 8 jaar heb ik veel tijd besteed aan de hamvraag waarom sommige MKB organisaties beter in staat zijn om te innoveren dan anderen.…


Lees meer

MKB ervaart drempels bij online marketing én innovatiekracht

Onderzoek binnen MKB bedrijven in Limburg Tijdens de afstudeerstage 2018 - 2019 hebben studenten in opdracht van het Lectoraat Innovatief Ondernemen een extra onderzoekje uitgevoerd, naar de thema's 'online marketing' en 'innovatiekracht'. Bij 37 organisaties werd getoetst welk beeld zij hadden van…


Lees meer

oud brood

MKB en innovatie

Oud brood is geen afval, maar een grondstof Door het groeiende besef dat wij moeten streven naar een kringloopeconomie om onze aarde te behouden, wordt afval steeds meer als een grondstof beschouwd. Afval is allang niet meer zomaar afval. Vorig jaar was 6% van onze energie duurzaam, een jaar…


Lees meer

innovatieproces

Innovatie als proces

Innoveren is als het koken van een feestmenu De afgelopen weken hebben we hiermee weer voldoende ervaring op gedaan. We gingen aan de slag met de juiste ingrediënten die we in huis haalden en volgden uiteraard afgemeten het complexe recept. Meer dan soep In de eerste fase van onderzoek naar…


Lees meer