Blog

Blog van limburginnoveert.nl

Het vervolg: Hoe ervaren Limburgse jongeren branding via Social media en influencermarketing?

Vervolgonderzoek Het rapport van het eerste onderzoekstraject is klaar. Voor geïnteresseerden is het rapport via deze link: Limburgse jongeren Social media en influencers te downloaden. Voor de periode van oktober 2020 t/m mei 2021 volgt een vervolgonderzoek. Wij zijn daarvoor op zoek naar…


Lees meer

Het vervolg: Hoe ervaren Limburgse jongeren branding via Social media en influencermarketing?

Vervolgonderzoek Het rapport van het eerste onderzoekstraject is klaar. Voor geïnteresseerden is het rapport via deze link: Limburgse jongeren Social media en influencers te downloaden. Voor de periode van oktober 2020 t/m mei 2021 volgt een vervolgonderzoek. Wij zijn daarvoor op zoek naar…


Lees meer

Hoe ervaren Limburgse jongeren branding en influencer marketing via social media? SMI-meetlat

In dit onderzoek focussen wij op de vraag ‘Hoe kunnen organisaties en merken hun impact via social media en influencermarketing verhogen bij Limburgse jongeren van 15 tot en met 25 jaar?’ De SMI-meetlat bestaat uit 4 onderzoeken waarvan de resultaten in een rapport gebundeld zijn.…


Lees meer

Publicaties over zorgmarketing: de kracht van social media bij bewustwording

Recent werd door docent/onderzoeker Mirjam Ubachs het project ‘levensloopbestendig wonen in Horst aan de Maas’ afgesloten. Het project is in meerdere fases uitgevoerd en meerdere onderzoekers hebben aan deelprojecten deelgenomen. Ter afsluiting van het project is een artikel verschenen…


Lees meer

Innovatievermogen in MKB’s

Promotie onderzoek Op 24 januari jongstleden was het dan zover. Na 8 jaar waarin gigantisch veel gebeurd is mocht ik dan eindelijk mijn dissertatie verdedigen. De laatste 8 jaar heb ik veel tijd besteed aan de hamvraag waarom sommige MKB organisaties beter in staat zijn om te innoveren dan anderen.…


Lees meer

Hoe meer Facebook, hoe beter? Of toch niet?

Onderzoek naar effectieve merkcommunicatie Social media gebruiken wij inmiddels allemaal. Facebook is daarbij nog steeds een heel belangrijk platform. In Nederland heeft Facebook nog steeds ruim 11 miljoen gebruikers (Ruijgrok Netpanel, 2018). Het gebruik van social media in de zakelijke markt…


Lees meer

MKB ervaart drempels bij online marketing én innovatiekracht

Onderzoek binnen MKB bedrijven in Limburg Tijdens de afstudeerstage 2018 - 2019 hebben studenten in opdracht van het Lectoraat Innovatief Ondernemen een extra onderzoekje uitgevoerd, naar de thema's 'online marketing' en 'innovatiekracht'. Bij 37 organisaties werd getoetst welk beeld zij hadden van…


Lees meer

Nieuw onderzoek naar Innovatiecompetenties

Het lectoraat start nieuw onderzoek naar innovatiecompetenties van organisaties. Samenwerking, Design Thinking en spel blijken belangrijke competenties. Wilt u mee doen aan het onderzoek? Vul dan in 10 minuten de online-vragenlijst in.


Lees meer

effectuation

Effectuation: strategie voor de MKB’er van de toekomst

Effectuation: strategie voor de MKB’er van de toekomst Het is als MKB’er steeds lastiger om technologische, economische en politieke ontwikkelingen te volgen, laat staan hierop te reageren. De enige manier om in de wereld van snelle veranderingen succesvol te zijn is door samenwerking met andere…


Lees meer

samenwerkingen

Netwerken in het MKB Zuid-Limburg

Dit onderzoek naar netwerken in het MKB - uitgevoerd door het lectoraat Innovatief Ondernemen van Zuyd – beschrijft de kenmerken van netwerken van MKB-bedrijven in Zuid-Limburg en in de grensstreek. In deze studie is specifiek onderzocht wat de bijdrage is van netwerken aan exploratieve en…


Lees meer