Blog
Blog van limburginnoveert.nl
Onderzoek naar Limburgse jongeren (14 t/m 25 jaar) en social media 2022
Respondenten gezocht! Het jaarlijks onderzoek gaat weer van start! Wij onderzoeken het gebruik van social media door de Limburgse jongeren (14 t/m 25 jaar). Daarvoor hebben wij jouw hulp nodig! Ken jij iemand die in deze doelgroep valt, of ben je zelf tussen de 14 en 25 jaar? Vul deze enquête dan…
Wat is ZIEL nu precies?
Wanneer je in aanraking komt met het lectoraat Innovatief Ondernemen, zal ZIEL je snel ter oren komen. Maar wat is ZIEL nu precies en wat kan het voor jou betekenen? Coördinator van ZIEL, Mirjam Ubachs, vertelt jou er graag meer over: ZIEL is het multidisciplinaire leer-werkbedrijf waar…
Het vervolg: Hoe ervaren Limburgse jongeren branding via Social media en influencermarketing?
Vervolgonderzoek Het rapport van het eerste onderzoekstraject is klaar. Voor geïnteresseerden is het rapport via deze link: Limburgse jongeren Social media en influencers te downloaden. Voor de periode van oktober 2020 t/m mei 2021 volgt een vervolgonderzoek. Wij zijn daarvoor op zoek naar…
Het vervolg: Hoe ervaren Limburgse jongeren branding via Social media en influencermarketing?
Vervolgonderzoek Het rapport van het eerste onderzoekstraject is klaar. Voor geïnteresseerden is het rapport via deze link: Limburgse jongeren Social media en influencers te downloaden. Voor de periode van oktober 2020 t/m mei 2021 volgt een vervolgonderzoek. Wij zijn daarvoor op zoek naar…
Hoe ervaren Limburgse jongeren branding en influencer marketing via social media? SMI-meetlat
In dit onderzoek focussen wij op de vraag ‘Hoe kunnen organisaties en merken hun impact via social media en influencermarketing verhogen bij Limburgse jongeren van 15 tot en met 25 jaar?’ De SMI-meetlat bestaat uit 4 onderzoeken waarvan de resultaten in een rapport gebundeld zijn.…
Publicaties over zorgmarketing: de kracht van social media bij bewustwording
Recent werd door docent/onderzoeker Mirjam Ubachs het project ‘levensloopbestendig wonen in Horst aan de Maas’ afgesloten. Het project is in meerdere fases uitgevoerd en meerdere onderzoekers hebben aan deelprojecten deelgenomen. Ter afsluiting van het project is een artikel verschenen…
Innovatievermogen in MKB’s
Promotie onderzoek Op 24 januari jongstleden was het dan zover. Na 8 jaar waarin gigantisch veel gebeurd is mocht ik dan eindelijk mijn dissertatie verdedigen. De laatste 8 jaar heb ik veel tijd besteed aan de hamvraag waarom sommige MKB organisaties beter in staat zijn om te innoveren dan anderen.…
Hoe meer Facebook, hoe beter? Of toch niet?
Onderzoek naar effectieve merkcommunicatie Social media gebruiken wij inmiddels allemaal. Facebook is daarbij nog steeds een heel belangrijk platform. In Nederland heeft Facebook nog steeds ruim 11 miljoen gebruikers (Ruijgrok Netpanel, 2018). Het gebruik van social media in de zakelijke markt…
MKB ervaart drempels bij online marketing én innovatiekracht
Onderzoek binnen MKB bedrijven in Limburg Tijdens de afstudeerstage 2018 - 2019 hebben studenten in opdracht van het Lectoraat Innovatief Ondernemen een extra onderzoekje uitgevoerd, naar de thema's 'online marketing' en 'innovatiekracht'. Bij 37 organisaties werd getoetst welk beeld zij hadden van…