Blog

Blog van limburginnoveert.nl

Limburgse jongeren, social media en influencers!

SMI Meetlat 2022 gereed De Social Media Impact Meetlat van 2022 is klaar. Een jaar lang onderzoek samengevat in een handig magazine. Het onderzoek is gericht op het gebruik van social media door de Limburgse jongeren. Centraal staat niet alleen het kanalen- en platformgebruik, maar ook thema's,…


Lees meer

Onderzoek naar Limburgse jongeren (14 t/m 25 jaar) en social media 2022

Respondenten gezocht! Het jaarlijks onderzoek gaat weer van start! Wij onderzoeken het gebruik van social media door de Limburgse jongeren (14 t/m 25 jaar). Daarvoor hebben wij jouw hulp nodig! Ken jij iemand die in deze doelgroep valt, of ben je zelf tussen de 14 en 25 jaar? Vul deze enquête dan…


Lees meer

Uitnodiging mini-symposium Toekomstbestendig bedrijfsleven: ‘Digital Marketing en Human Capital’

Uitnodiging: Toekomstbestendig bedrijfsleven: Digital Marketing en Human Capital Zoals eerder aangekondigd nodigen wij u uit voor het mini-synmposium Toekomstig bedrijfsleven ‘Digital Marketing en Human Capital’ van Zuyd Hogeschool. Datum: donderdag 10 maart 2022 Tijdstip: 15.00…


Lees meer

Wat is ZIEL nu precies?

Wanneer je in aanraking komt met het lectoraat Innovatief Ondernemen, zal ZIEL je snel ter oren komen. Maar wat is ZIEL nu precies en wat kan het voor jou betekenen? Coördinator van ZIEL, Mirjam Ubachs, vertelt jou er graag meer over: ZIEL is het multidisciplinaire leer-werkbedrijf waar…


Lees meer

Het vervolg: Hoe ervaren Limburgse jongeren branding via Social media en influencermarketing?

Vervolgonderzoek Het rapport van het eerste onderzoekstraject is klaar. Voor geïnteresseerden is het rapport via deze link: Limburgse jongeren Social media en influencers te downloaden. Voor de periode van oktober 2020 t/m mei 2021 volgt een vervolgonderzoek. Wij zijn daarvoor op zoek naar…


Lees meer

Het vervolg: Hoe ervaren Limburgse jongeren branding via Social media en influencermarketing?

Vervolgonderzoek Het rapport van het eerste onderzoekstraject is klaar. Voor geïnteresseerden is het rapport via deze link: Limburgse jongeren Social media en influencers te downloaden. Voor de periode van oktober 2020 t/m mei 2021 volgt een vervolgonderzoek. Wij zijn daarvoor op zoek naar…


Lees meer

Social media innovatie

E-book “MKB in beeld met Facebook en Instagram in 2020”

Na twee jaar onderzoek naar Facebook en Instagram posts in het MKB, kunnen er diverse conclusies worden getrokken over ‘organisch’ posten. In het E-book dat je hieronder kunt downloaden verkrijg je inzichten in de algoritmes van Facebook en Instagram en wordt er advies gegeven over een…


Lees meer

Hoe ervaren Limburgse jongeren branding en influencer marketing via social media? SMI-meetlat

In dit onderzoek focussen wij op de vraag ‘Hoe kunnen organisaties en merken hun impact via social media en influencermarketing verhogen bij Limburgse jongeren van 15 tot en met 25 jaar?’ De SMI-meetlat bestaat uit 4 onderzoeken waarvan de resultaten in een rapport gebundeld zijn.…


Lees meer

Publicaties over zorgmarketing: de kracht van social media bij bewustwording

Recent werd door docent/onderzoeker Mirjam Ubachs het project ‘levensloopbestendig wonen in Horst aan de Maas’ afgesloten. Het project is in meerdere fases uitgevoerd en meerdere onderzoekers hebben aan deelprojecten deelgenomen. Ter afsluiting van het project is een artikel verschenen…


Lees meer

Hoe meer Facebook, hoe beter? Of toch niet?

Onderzoek naar effectieve merkcommunicatie Social media gebruiken wij inmiddels allemaal. Facebook is daarbij nog steeds een heel belangrijk platform. In Nederland heeft Facebook nog steeds ruim 11 miljoen gebruikers (Ruijgrok Netpanel, 2018). Het gebruik van social media in de zakelijke markt…


Lees meer