Maak kennis met het team!

Steven de Groot

Steven de Groot is de lector van het lectoraat Innovatief Ondernemen. Hij werkte vijftien jaar als organisatieadviseur voor multinationals, MKB en overheidsorganisaties op het gebied van kennismanagement, veranderkunde, innovatie en organisatieontwerp en werkte vijf jaar aan de Universiteiten van Wageningen en Tilburg waar hij onderzoek deed naar innovatie en leernetwerken.

Recent was Steven acht jaar manager bij de Nationale Politie waar hij leidinggaf aan de landelijk organisatie voor informatiemanagement en betrokken was bij de transitie van de nieuwe Informatiemanagement-organisatie. Steven promoveerde in 2014 aan de TUe bij Innovation Sciences op ontwerpgericht onderzoek naar principes uit de esthetica en design thinking in taak- en organisatieontwerp en hij is auteur van diverse boeken over organisatiekunde en teven gastdocent aan diverse universiteiten en hogescholen.

Mirjam Ubachs

Mirjam Ubachs is de coördinator van Zuyd Innovatief Entrepreneurship Lab (ZIEL), waarbij studenten van de opleiding commerciële economie worden gekoppeld aan bedrijfsopdrachten op het gebied van digital marketing, business development en koers bepalen (marketingstrategie, positionering en invulling marketing mix) gekoppeld. Daarnaast doet Mirjam onderzoek op het gebied van business development met betrekking tot het RAAK-project ‘levensloop bestendig wonen’ ten behoeve van ondernemers Horst, MKB zorgcoöperaties en scale-ups in Limburg.

Bart Rams

Bart Rams helpt, samen met studenten, ondernemers om hun online vindbaarheid te versterken, webshop te optimaliseren en sociale media in te zetten om klanten te bereiken. Daarnaast draagt hij bij aan de kennisontwikkeling van studenten op het gebied van data en commerce binnen de minor Data Driven Decision Making.

Robbert van der Vleuten

Robbert van der Vleuten doet binnen het lectoraat Innovatief Ondernemen onderzoek in de wereld van digitale marketing. Zo heeft hij onder andere een bijdrage geleverd aan de  realisatie van de Digital Marketing Maturity Tool. Momenteel is hij binnen zijn promotieonderzoek op zoek naar de motivaties en drijfveren m.b.t. lokaal aankoopgedrag. Hij doet dit onderzoek vanuit het lectoraat aan de Open Universiteit.”

Astrid Schiepers

Binnen het lectoraat Innovatief Ondernemen doet Astrid Schiepers onderzoek naar social media. De diverse lopende onderzoeken hebben onder andere betrekking op de inzet van social media (zoals het gebruik van social media bij productinnovaties), de beleving van en het gebruik van social media door Limburgse jongeren en het thema influencermarketing en de specifieke zaken rondom social influencers (voor commerciële doeleinden en overheidsthema’s).

Wiel Hotterbeekx

Binnen het lectoraat houdt Wiel Hotterbeekx zich bezig met onderzoek op het gebied van samenwerking tussen ondernemingen, internationalisering en digitalisering. Daarnaast ondersteunt hij collega-onderzoekers op het gebied van methodologie en onderzoeksinstrumenten. Vanuit het onderwijs begeleidt hij studenten die binnen het lectoraat zelfstandig onderzoek uitvoeren.

Daniëlle Twardy

Daniëlle Twardy doet via onderzoek en onderwijs het aanjagen en ondersteunen van circulaire kansen bij ondernemers, bedrijventerreinen en gemeentes. Daarnaast stimuleert zij circulaire competenties middels minoren, projecten en hackathons in de curricula van Zuyd, want de studenten zijn de toekomstige professionals die de circulaire transities moeten oppakken.

Mikhael van de Ven

Mikhael van de Ven is een Marketing en Business Innovatie specialist. Op internationaal niveau heeft hij vele erkende vernieuwde oplossingen in de communicatie- en duurzaamheid branche op zijn naam staan. Mikhael is werkzaam in het lectoraat Innovatief Ondernemen om de kwaliteit van creatieve oplossingen te verhogen bij studenten, door met name Design Thinking in het commerciële economie curriculum te verweven.

Rob Bimmel

Rob Bimmel is binnen het Lectoraat Innovatief Ondernemen onder andere actief als projectleider van het Interreg DigitSME project. Voor kleine en middelgrote bedrijven is een internationale en digitale mentaliteit essentieel. DigitSME is bedoeld om het MKB/KMO in de brede Euregio op deze gebieden te versterken. Daarnaast is Rob betrokken bij projecten op het gebied van circulaire economie voor gemeenten, MKB bedrijven en bedrijventerreinen.