Onderzoek onder Limburgse jongeren tot en met 24 jaar

https://nl.surveymonkey.com/r/WPJZS9B

 

Doelstelling van deze kwantitatieve en kwalitatieve bevraging: 

 Met deze online survey willen we inzicht krijgen in welke mate Limburgse jongeren (15 t/m 24 jaar) open staan voor ‘digital branding’ van Nederlandse (retail)merken via sociale media. Daarnaast willen we inzoomen op recente trends m.b.t. influencers. Met de online focusgroepen verdiepen wij op de meningen, inzichten en aspecten die leven onder de doelgroep. 

Deelvragen zijn o.a.:  

  • Welke sociale media worden (het meest) gebruikt door Limburgse jongeren? En hoe frequent? 
  • Welke sociale media kan je als retailmerk gebruiken om Limburgse jongeren te bereiken? 
  • Welk soort content verwachten Limburgse jongeren van merken via sociale media? 
  • Welke influencers kennen en volgen ze (inc. belang van Nederlandse influencers). 
  • Via welke kanalen en hoe frequent volgen ze Nederlandse influencers? 
  • Vinden jongeren het ok als retailmerken ook influencermarketing toepassen? 
  • Vinden jongeren dat influencermarketing kenbaar moet gemaakt worden? 

 

Bij alle deelvragen willen we inzicht hebben of er statistisch significante verschillen zijn tussen: 

  • Mannen en vrouwen 
  • Leeftijdsgroepen 15 t/m 24 jaar 
  • Opleidingsniveau 
  • Frequentie van gebruik sociale media 
  • Woonplaats (in Limburg) 

 

In een tweede fase van dit onderzoek, zullen de onderzoeksgegevens worden vergeleken met de gegevens afkomstig uit eenzelfde onderzoek dat uitgevoerd wordt door de Arteveldehogeschool in Gent bij Belgische jongeren.

Voldoe jij aan de randvoorwaarden? Woon je in Limburg en val je in de leeftijdscategorie?

Vul dan svp onze survey in! Wij verloten bioscoopbonnen onder de inzenders! 

Vragen? mail Astrid.schiepers@zuyd.nl